Az Akashi Kaikyo Híd (AKB) 3 íves, 2 pilonos függőhíd, amely a Kobe-i Maiko, Tarumi-ward és az Awaji szigeti Matsuho között ível át az Akashi tengerszoroson. Az AKB eredeti terve vasúti részt is tartalmazott, de ezt a kormányzat törölte később a tervből, így 1985-ben egy tisztán közúti híd mellett döntöttek. A következő év áprilisában megtartották a munkálatok kezdetének felavatását, számos kutatás és tervezés után a tulajdonképpeni építkezés 1988 májusában kezdődött és teljes egészében 10 évet ölelt át. Jelen pillanatban az AKB a leghosszabb függőhíd a világon, felülmúlva ezzel az Angliai Humber hidat, melynek pilonok közötti távolsága 1410 méter. Bár az eredeti tervek 3910 méteres hosszúra tervezték a hidat 1990 méteres középső ívvel, a nagy Hansin földrengés miatt (1995. január 17.) még egy méterrel ezt is megtoldották.

Elhelyezkedés és szerep

A Kobe-Awaji-Naruto út az egyik a Honshu-Shikoku utak közül, nagyjából 89 kilométer hosszú a Kobe-Nishi csomóponttól a Naruto csomópontig húzódik a Tarumi elágazáson keresztül, valamint az Akashi szorosig (4 kilométer széles) az Awaji szigetre és a Naruto szorosig (1,3 kilométer széles). Az út összeköti a Sanyo autópályát a Kobe-Nishi csomóponttal és a 11-es autópályával a Naruto csomopontban. Az út összeköti Honshut, Awajit, Shikokut, országos hálózatot alkotva, és remélhetőleg fellendíti a kereskedelmet, a termelést és a kulturális kapcsolatokat Nyugat-Japánban. Volt egy részleges üzemű út Tsuna-Ichinomiya csomópont és Naruto csomópont között 45 kilométer hosszan 1987. októbere óta. A Tarumi elágazás és a Tsuna-Ichinomiya csomópont közötti 35 kilométeres szakasz tervezése 1986-ban kezdődött, az építési munkálatok pedig 1988. májusában indultak meg. Egy másik 9 kilométeres szakasz építése Kobe-Nishi és Tarumi között 1993-ban kezdődött el a Honshu-Shikoku híd-hatóság és az Építési Minisztérium közreműködésével. Mindezen szakaszok - az AKB-t is beleértve - Kobe-Nishi és Tsuna-Ichinomya között 1998. április 5.-n lettek átadva a forgalomnak.

A híd jellemzői
Út neve 28-as nemzeti országút
Besorolás 1. osztály 2. csoport
Sávok száma 6
Tervezett sebesség 100 km/h
Fizikai feltételek; tervezési előírások
Fizikai feltételek a szoros szélessége kb. 4 km
legmélyebb építési terület kb. 110 m
legnagyobb sodrási sebesség kb. 9 csomó (4,5 m/s)
tervezett szélsebesség 46 m/s
Tervezési előírások a híd típusa függőhíd
formátum 3 szakaszos, 2 pilonos felfüggesztés
hossza 3911 méter
szakaszok hossza 960 m + 1991 m + 960 m
tervezett szélsebesség merevítő gerendák: 60 m/s
torony: 67 m/s
az út szintje középen kb. 97 m
térköz N.H.H.W.L. 65 m
Acél mennyisége a felépítményben tornyok 46200 tonna
kábelek 57700 tonna
merevítő kötelékek 89300 tonna
összesen 193200 tonna