90000 tonna

gerenda1 A merevítő gerendákhoz 90000 tonna acélt használtak fel. A híd roppant méretéből következően sokkal erősebb szelet is kibír, mint bármilyen létező másik függőhíd. A gerendákhoz nagy szakítószilárdságú acélt használtak fel, ezáltal erőssé, de viszonylag könnyűvé és gazdaságossá téve őket. A merevítő gerendák építése összerakható elemek használatával a fő tornyoknál és horgonyoknál kezdődött, ahol egy úszó daru segítségével 6 paneltömböt helyeztek a tornyokra és nyolcat a horgonyokra. Ezek az elemek a gyárban készültek el, ahonnan az építkezésre szállították, ahol a tornyoktól és horgonyoktól befelé állították fel őket.

A merevítő gerendák szélállósága

Rögzítő elemeket szereltek a felszín középvonala alá, hogy csökkentsék a merevítő gerendák csavaró rezgéseit. A stabilizátorok elvezetik a szelet, egyensúlyba hozzák a híd alsó és felső színét, ezáltal csökkentik a csavaró rezgéseket. Ezeket a hatásokat előzőleg nagy szélcsatornákban ellenőrizték.

A merevítő gerendák tulajdonságai
Rugalmasság függőleges elmozdulás(felfelé) kb. 8 m
függőleges elmozdulás(lefelé) kb. 5 m
vízszintesen kb. 27 m
A tágulás és összehúzódás mértéke kb. +/- 145 cm
Légellenállás tervezett szélsebesség 60 m/s
forgató sebesség 78 m/s
Anyagok SS400 - HT780
Acél súlya fő szerkezet 74700 tonna
karbantartó út, stb. 14900 tonna
összesen 89300 tonna
gride2
A szél útja
gride3
A merevítés keresztmetszete
gride5
A merevítő elemek elhelyezése
gride4
Az építés lépései