Hely: Kobe és Awaji-shima, Japán

Befejezve: 1998

Költség: 4,3 milliárd dollár

Hossz: 3910 méter

Mérnökök: Honshu-Shikoku híd hatóság

gride2
Összehasonlítás: az Akashi Kaikyo, a Golden Gate és a Brooklyn híd

1998-ban japán mérnökök kiterjesztették a hídtervezés határait az Akashi Kaikyo Híd befejezésével. Jelenleg ez a leghosszabb függőhíd a világon. Az Akashi tengerszorost íveli át, összekötve Kobe várost az Awaji-shima szigettel. De a híd nemcsak hosszú, hanem rendkívül magas is. Két tornya a 283 méteres magasságával jóval magasabb, mint bármely más híd a földön. Az Akashi szoros forgalmas hajóút is, úgyhogy a mérnököknek arra is ügyelniük kellett, hogy ne gátolják a hajóforgalmat. De emellett az időjárás viszontagságaival szemben is fel kellett venni a harcot. Japán az egyik legviharosabb hely a földön! Az erős szelek felkorbácsolják a vizet a szorosban. Évente 145 cm eső esik. Hurrikánok, szökőárak, földrengések korbácsolják a szigetet szinte évi rendszerességgel. Hogyan sikerült a japán mérnököknek megoldani ezeket a problémákat? Felszerelték a hidat egy vázszerkezettel, amely az út alatt helyezkedik el háromszög alakban. A nyitott háromszögletű váz a hidat nagyon rideggé teszi, de egyúttal nem jelent a szél számára akadályt, amely így könnyen átfúj rajta. Ezen kívül az építők elhelyeztek 20 darab összehangolt súlyelosztót. (TDM) mindkét toronyban. Ezek a széllel szemben hintáznak, ezáltal kiegyensúlyozzák az erőket, a kilengést pedig lecsökkentik. Ezzel a megoldással a híd ellenáll akár 200 km/h sebességű szélnek és akár 8,5-ös Richter-skála szerinti erősségű földrengésnek is.

gride2
Befejezés előtt