A képek forrása: Google és Wikipédia

A 350 tonnás Terex Titan prototípusa a Kanadai General Motors gyártmánya. A Terex Titan 33-19 a valaha épített legnagyobb dömper a világon (a Guiness Rekordok könyvében is szerepel). 1978-ban a Kaiser Bánya Kaliforniából vitette Sparwoodba, hogy a bányában használják. A Titant vonattal 8 lapos vasúti kocsin, szétszerelve szállították. A 3-as főút mellett újra összeszerelték, aztán a bányaterületre mentek vele. A jármű erőforrása egy 16 hengeres, 3300 lóerős áramfejlesztő motor, a GM gyártmánya. A motor egy generátort hajt meg, hogy az erőt a hátsó kerekeknél elhelyezett vonómotorok megkapják. Ez a generátor akár 250 korszerű háztartás energiaellátását fedezni tudná. A Titan súlya 260 tonna, maximálisan 350 tonna terhet tud szállítani, így maximális össztömege 610 tonna. A 20,1 méter hosszú, 7,8 méter széles és 6,9 méter magas puttonyban akár 2 busz és 2 kisteherautó is elfér. A fülke 3,9 méter magasságban van, a dömper billentéskor 17,1 méter magas. A kerekek átmérője 3,3 méter, egy kerék súlya 4 tonna. Körülbelül 28 másodpercig tart felemelni a puttonyt és 30 másodpercig tart leereszteni. A dömper első kerekei szervókormányzással működnek, maximálisan 28 fok kitérésük van, a hátsó tandem tengelyek pedig 5 fokban térnek ki. A Titan üzemanyagtartálya 3632 liter űrtartalmú és 1262 liter olajat tárol. 1990-ben a "nyugdíjazták", mert már nem volt gazdaságos a működtetése. 1994 végén az Elkview Szénbánya társaság a Titant a Sparwoodi Kereskedelmi Kamarának adományozta. A Kamara kormányzati és magán-támogatások segítségével felújította a járművet és kiállította. A munkát Sparwood polgárainak és önkénteseknek a töretlen lelkesedése tette lehetővé.